niedziela, 31 marca 2013

Jesus- Miłosierdzie Boże...

JESUS- MILOSIERDZIE BOZE..-.obraz Jezusa namalowany z wizji swietej siostry Faustyny Kowalskiej..

.DZIENNICZEK św. siostry Faustyny) Płock „22 lutego 1931 r.
Wieczorem, kiedy byłam w celi, ujrzałam Pana Jezusa ubranego w szacie białej.
Jedna ręka wzniesiona do błogosławieństwa, a druga dotykała szaty na piersiach.
Z uchylenia szaty na piersiach wychodziły dwa wielkie promienie, jeden czerwony,
a drugi blady. W milczeniu wpatrywałam się w Pana, dusza moja była przejęta bojaźnią, ale i radością wielką. Po chwili powiedział mi Jezus: Wymaluj obraz według rysunku, który widzisz, z podpisem: Jezu, ufam Tobie.

Podaję ludziom naczynie, z którym
mają przychodzić po łaski do źródła miłosierdzia.
Tym naczyniem jest ten obraz z podpisem:
Jezu, ufam Tobie” (Dz. 327).

"Przez obraz ten udzielać będę wiele łask,
a przez to niech ma przystęp wszelka dusza do niego" (Dz. 570).

...w koncu namalowalam kopie tego  slynnego obrazu... to byl szczegolny dla mnie czas... a dodatkowo w ekspresowym czasie?- 10 dni....? obraz zostal wykonany na drewnie ze zloceniami i ornamentem w ramie.... napisy w jezyku angielskim- takie bylo zyczenie zleceniodawcy.... oczywiscie rozmiarowo maly ,tylko 80/60 cm... zaczelam oczywiscie od lektury na ten temat , historii powstania obrazu, tekstow z dzienniczka SW,siostry Faustyny... opisow , obejrzalam kilka kopi tego obrazu... to jedyny obraz namalowany z objawien i samych wskazowek Pana Jezusa.... prawda ze to niesamowite?!!!  nie chce przytaczac dokladnej historii powstania  obrazu , potem pierwszej kopii itd.... ale przyblize Wam to co dla mnie jako artysty malarza i zwyklego czlowieka -katolika jest w tym naprawde bardzo wazne....    przeczytajcie kilka  waznych przekazow zwiozanch z tym obrazem....Przed nami obraz- postac Jezusa Zmartwychwstalego wychodzacego z ciemnosci smierci.. to jakby-.przejscie do zycia subtelna promieniujaca postac ZBAWICIELA SWIATA a z jego otwartego na krzyzu SERCAwyplywaja promienie milosierdzia
 "Te dwa promienie wyszły z wnętrzności miłosierdzia mojego wówczas, kiedy konające serce moje zostało włócznią otwarte na krzyżu” (Dz. 299).


Bardzo wymowna była rozmowa siostry Faustyny z Panem Jezusem na temat malowanego obrazu:
„... kiedy byłam u tego malarza, który maluje ten obraz, i zobaczyłam, że nie jest tak piękny, jakim jest Jezus - zasmuciłam się tym bardzo, jednak ukryłam to w sercu głęboko. (...) matka przełożona została w mieście dla załatwienia różnych spraw, ja sama powróciłam do domu. Zaraz udałam się do kaplicy i napłakałam się bardzo. Rzekłam do Pana: Kto Cię wymaluje takim pięknym, jakim jesteś? - Wtem usłyszałam takie słowa: Nie w piękności farby ani pędzla jest wielkość tego obrazu, ale w łasce mojej” (Dz. 313).
 Pan Jezus wielokrotnie ukazywał się siostrze Faustynie w takiej postaci, jaka została namalowana na obrazie (Dz. 473; 500; 851; 1046; 1565), ... 
"Dziś ujrzałam chwałę Bożą, która płynie z tego obrazu. Wiele dusz doznaje łask,
choć o nich głośno nie mówią. Choć różne są koleje jego, Bóg otrzymuje chwałę przezeń, i wysiłki szatana, i złych ludzi rozbijają się i obracają w nicość. Mimo złości szatana, miłosierdzie Boże zatriumfuje nad całym światem i czczone będzie przez wszystkie dusze” (Dz. 1789).
Jezus powierza św. Faustynie rozpowszechnianie kultu Bożego Miłosierdzia: "Jesteś sekretarką mojego miłosierdzia, wybrałem Cię na ten urząd w tym i w przyszłym życiu."(Dz. 1605) ,,(...)abyś dawała duszom poznać moje wielkie miłosierdzie, jakie mam dla nich i zachęcała je do ufności w przepaść mojego miłosierdzia.”(Dz.1567)
"Dziś wysyłam Ciebie do całej ludzkości z moim miłosierdziem. Nie chcę karać zbolałej ludzkości,
ale pragnę ją uleczyć, przytulając ją do swego miłosiernego serca… przed dniem sprawiedliwości posyłam dzień miłosierdzia.”(Dz. 1588)

Celem głównym Bożego Miłosierdzia jest dotarcie do serca każdej osoby tego, ze Bóg jest Miłosierny i kocha nas wszystkich. Im większy jest grzesznik, tym większe ma prawo do Bożego Miłosierdzia, przez co żadna dusza nie może bać się zbliżyć do Niego.
„,,Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.”
(Mateo 5,7)
Praktyki kultu objawione przez Siostrę Faustynę, zostały nam dane jako ,,naczynia miłosierdzia”, poprzez które miłość Boża może wylewać się na świat, ale my także musimy okazywać miłosierdzie bliźniemu.
Jezus bardzo mocno mówi o tym Świętej Faustynie:,, Żądam od ciebie uczynków miłosierdzia, które mają wypływać z miłości ku mnie. Miłosierdzie masz okazywać zawsze i wszędzie bliźnim, nie możesz się od tego usunąć ani wymówić, ani uniewinnić.”(Dz.742)
Nasz Pan JEZUS CHRYSTUS sam proponuje nam trzy sposoby czynienia miłosierdzia i o nie prosi nas przez Świętą Faustynę: ,,Podaje Ci trzy sposoby czynienia miłosierdzia bliźnim:
 pierwszy - czyn, drugi - słowo, trzeci - modlitwa;
w tych trzech stopniach zawiera się pełnia miłosierdzia i jest
niezbędnym dowodem miłości ku Mnie.”
Miłosierdzie Boże-to tez 4 dane obietnice-
Pierwsza z nich związana jest uczczeniem Obrazu Jezusa Miłosiernego. Pan Jezus pragnie, aby obraz ten rozpowszechniano i czczono na całym świecie.

Druga dotyczy odmawiania Koronki do Miłosierdzia Bożego  “Przez odmawianie tej koronki zbliżasz ludzkość do Mnie”.
“Odmawiaj nieustannie tę Koronkę, której cię nauczłem. Ktokolwiek będzie ją odmawiał, dostąpi wielkiego miłosierdzia w godzinę śmierci. Kapłani będą podawać tę Koronkę grzesznikom jako ostatnią deskę ratunku. Choćby grzesznik był najzatwardzialszy, jeżeli raz tylko odmówi tę Koronkę, dostąpi łaski z nieskończonego Miłosierdzia Mojego i napełnię jego szuszę pokojem, a godzina jego śmierci będzie szczęśliwa. Napisz, że gdy tę Koronkę przy konających będą odmawiać, stanę pomiędzy Ojcem, a duszą konającą, nie jako Sędzia sprawiedliwy, ale jako Zbawiciel Miłosierny. Pragnę, aby cały Świat poznał Miłosierdzi Moje, niepojętych łask pragnę udzielać duszom, które ufają Mojemu Miłosierdziu. Modlitwa ta jest na uśmierzenie gniewu Mojego”.

Trzecia obietnica dotyczy Godziny Miłosierdzia. Ile razy słyszysz, jak zegar bije godzinę trzecią, zanurzaj się cała w Miłosierdziu Moim, uwielbiając je i wysławiając je, wzywając jego wszechmocy dla całago świata, a szczególnie dla biednych grzeszników, bo w tej chwili zostało ono na oścież otwarte dla wszelkiej duszy. W godzinie tej uprosisz wszystko dla siebie i dla innych, w tej godzinie stała się łaska dla całego świata; Miłosierdzie zwyciężyło Sprawidliwość... Staraj się w tej godzinie odprawiać Drogę Krzyżową..., a jeżeli nie możesz..., to przynajmniej wstąp na chwilę do kaplicy i uczciej Moje Serce, które jest pełne Miłosierdzia w Najświętszym Sakramencie, a jeżeli nie możesz wstąpić do kaplicy, pogrąż się w modlitwie tam, gdzie jesteś, chociaż przez króciutką chwilę” (Dz. 1572).

Z kolei w czwartej formie kultu do Bożego Miłosierdzia Pan Jezus żąda, aby pierwsza Niedziela po Wielkanocy została przez Papieża ustanowiona Świętem Bożego Miłosierdzia. “Pragnę, aby Święto Miłosierdzia było ucieczką i schronieniem dla wszystkich dusz, a szczególnie dla biednych grzeszników. W dniu tym otwarte są wnętrzności Miłosierdzia Mojego, wylewam całe morze łask na dusze, które się zbliżą do źródła Miłosierdzi Mojego, która dusza w tym dniu przystąpi godnie do Spowiedzi i Komunii Świętej, dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar.“ "Ta wyjątkowa łaska jest zasadniczo większa niż łaski sześciu Sakramentów z wyjątkiem Sakramentu Chrztu św., w którym identycznie otrzymujemy odpuszczenie win i kar” (ks. prof. J. Różycki). Czyli gdyby nawet największy grzesznik zaraz po spełnieniu warunków tej obietnicy nagle umarł, to pójdzie prosto do Nieba. Wielu teologów nazywa tę łaskę ósmym sakramentem.
... mam nadzieje ze udalo mi sie przyblizyc pojecie MIŁOSIERDZIA...MIŁOSIERDZIEM JEST  BOWIEM SAM BOG , MIŁOSIERDZIE TO MIŁOSC, " ktora rzeczywiscie pochyla sie nad slaboscia, niedola materialna i duchowa , nad cierpieniem.
Na ziemi przez caly czas naszego pobytu doznajemy mnostwo przejawow Bozego Milosierdzia."..  Czytelniku zastanow sie nad tym....?
Zatrzymaj sie na chwilke...
Kazdy z nas chrzescijan ma swoj  udzial w zyciu kosciola, kazdy z nas ma w sobie czastke Boga i doznaje lask milosierdzia Bozego...mozemy to wesprzec nasza modlitwa w dzien swieta BOZEGO MIŁSIERDZIA( pierwsza niedziela po Swietach Wielkanocnych) oraz odmawiajac KORONKE DO MIŁSIERDZIA BOŻEGO...."Dusze ktore odmawiac beda te koronke Miłsierdzie Moje ogarnie w zyciu , a szczegolnie w godzine smierci."(Dz.11.s 171).... to bardzo obszerny temat, moglabym pisac i pisac opierajac sie rozlicznymi tekstami  i potwierdzeniami.... jesli cie zainteresowalam to zajrzyj na inne strony o tej tematyce.... naprawde warto poczytac.... a na koniec moj obraz...jak widzicie kazdy tu z zamieszczonych obrazow jest kopia i kazdy jest inny... ale niesie  to samo przeslanie... otworzmy wiec swoje serca i modlmy sie razem do MIŁOSIERDZIA BOŻEGO...JEZU UFAM TOBIE!



Wykorzystano wiadomosci i cytaty ze stron poswieconych- sw. siostrze Faustynie Kowalskiej... oraz http://adonai.pl/milosierdzie/
http://www.jesusdivinamisericovdia.org.mx
http://liturgia.wiara.pl/  itd...

  






 

Brak komentarzy: